Koncentrationsläger



På bilden: Elin
Fotograf och redigerare: Chrillos

Denna bild är ganska oaktuell eller hur man ska säga, då den är tagen hösten 2005.
Vi gick förbi stängslet och Chrillos fick en snilleblixt. Den gick ut på att jag skulle kravla mig under stängslet och hon skulle stanna kvar på the safe side och knäppa bilderna.

Jag gillar den här bilden för att man får en sån känsla av koncentrationsläger, en person med anti-nazist tröja bakom galler, fråntagen sin frihet. Den är så tilltalande på något sätt, det är så hemskt att porträttera något sådant fruktansvärt, men samtidigt är det ju så vackert. Eller?

Det som kunde varit bättre med bilden är att gräststrået inte skulle stuckit upp och käftat emot. Och känslan skulle ju förhöjts ifall jag faktiskt hade varit skallig, men jag sträcker mig inte hur långt som helst för ett bra fotografi.

Åsikter

Lämna din åsikt här:

Namn:
Wanna be remembered?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Åsikt:

Trackback
RSS 2.0